سبلان خودرو

درباره سبلان خودرو

سبلان خودرو مایوان، به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه کارآفرینان مایوان، شرکتی پیشرو در زمینه تولید خودروهای نیمه سنگین تجاری با کاربری شهری و بین شهری است. این شرکت خودرو سازی، با اتکا به دانش و فناوری های روز، به منظور برطرف کردن نیاز کشور جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل در بخش عمومی و خصوصی، در سال 1389 تاسیس شد. این مجموعه با حضور وزیر صنایع و معادن در سال 1389 کلنگ زده شد و در سال 1391 با حضور معاون اول رییس جمهور وقت به بهره برداری رسید.

سبلان خودرو با برخورداری از مدیران با تجربه در صنعت خودروسازی، پس از عقد قرارداد همکاری با شرکت DAEWOO BUS کره جنوبی، تکنولوژی خطوط تولید و دانش وابسته آن را از کره به ایران وارد کرد و در کمتر از هجده ماه پس از تاریخ تاسیس، با ظرفیت تولید سالانه 2000 دستگاه اتوبوس شهری DAEWOO، در سال 1391 به بهره برداری رسید.

سبلان خودرو مایوان، اولین شرکت تولید کننده خودروهای نیمه سنگین در ایران محسوب می شود که با استفاده از فناوری جیگ و فیکسچر، خطوط تولید خود را دقیقا منطبق با َ"پروسه های تولید" تنظیم نموده است. این امر، نقش مهمی در ارتقای کیفیت و افزایش ایمنی خودروهای تولیدی سبلان خودرو نسبت به دیگر تولید کنندگان داخلی ایفا میکند.

سبلان خودرو مایوان، در سال 1392 در راستای اهداف متعالی خود برای حفظ محیط زیست و کمک به داشتن هوایی پاک تر، در طرح بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز شرکت کرد و با بازسازی کامل 100 دستگاه اتوبوس شهری، خودروهایی با مصرف سوخت کمتر و استاندارد آلایندگی بهتر ، به ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز بازگرداند.

شرکت سبلان خودرو مایوان در سال 1393، در راستای توسعه سبد محصول خود، با توجه به نیاز بازار به مینی بوس های شهری با کیفیت و اکونومیک، در بخش های خصوصی و دولتی ، با شرکت GAC – نماینده رسمی شرکت تویوتا در چین- قرارداد همکاری بست و اقدام به تولید مینی بوسی با کیفیت ، با ظرفیت تولید 4000 دستگاه در سال نمود.

در شروعی دیگر، در سال 1397 سبلان خودرو قرارداد تولید مشترکی با شرکت فوتون منعقد نمود که این همکاری منجر به تولید مینی بوس های جدید بر اساس استانداردهای آلایندگی و منطبق با آخرین فناوری های روز و ظرفیت تولید 1000 دستگاه در سال خواهد شد.

اخیرا شرکت سبلان خودرو جهت تامین اتوبوس های شهری و بین شهری برای شرکت در طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشوری با شرکت VOLGABUS قرارداد تولید و انتقال تکنولوژی امضا نموده است.

جغرافیای تولید

کارخانه تولیدی سبلان خودرو مایوان در زمینی به مساحت 500000 متر مربع، در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل، در شمال غرب ایران قرار دارد و با ظرفیت اشتغال زایی برای 800 نفر، پیشرو و آغازگر تعاملات صنعتی و کارآفرینانه در این استان زیباست.

در حال حاضر خطوط تولید اتوبوس های بین شهری، اتوبوس های شهری، خودروهای تجاری سبک، مانند ون و مینی بوس در سایت کارخانه نصب و آماده ی راه اندازی شده اند.

کارخانه سبلان خودرو

چشم انداز

سبلان خودرو بر آن است تا با ارائه راهکارهای کارآمد در حوزه حمل و نقل عمومی، گامی موثر در جهت رفع مشکلات ترافیک، حمل و نقل عمومی و آلودگی هوا برداشته و در پنج سال آینده، به عنوان یکی از سه شرکت برتر در حوزه ی ساخت خودرو های تجاری در ایران شناخته شود.

در این مسیر، سبلان خودرو همواره در پی ایجاد روابطی مستحکم و پایدار با مشتریان، مسافران، تامین کنندگان و شرکای تجاری، کارمندان و جامعه می باشد. سبلان خودرو تنها به تولید محصولات با کیفیت، ایمن و کارآمد برای مشتری نمی اندیشد؛ بلکه خود را متعهد به ساختن محیطی پاک تر و بهتر برای زندگی میداند.

ماموریت

تسهیل حمل نقل عمومی، مهمترین هدف سبلان خودرو به شمار می آید. دستیابی به این هدف تنها از راه فراهم کردن طیف کاملی از اتوبوس های شهری و بین شهری، ون ها و مینی بوس هایی حاصل میشود که بتوانند رضایت خاطر مسافران بین شهری و درون شهری را تامین نمایند. تلاش مهندسان سبلان خودرو متمرکز بر ساخت و توسعه خودرو های تجاری با کیفیت و کارایی بالاست و در این مسیر رضایت مشتریان و نیاز مسافران را سرلوحه تمامی تلاش های خود قرار داده اند .

سبلان خودرو مجدانه میکوشد تا به مشتریانش در سرتاسر ایران، محصولات و خدماتی مدرن، مطمئن، با کیفیت و مقرون به صرفه ارائه دهد. سبلان خودرو بر آن است تا با کسب رضایت ذینفعان، انگیزه بخشیدن به کارمندان، رعایت ایمنی و حفظ استانداردهای محیط زیست، به رشد و سودآوری خود ادامه دهد.

استراتژی سازمانی

تمرکز بر نقل و انتقال مسافران و محیط زیست
رشد و سود آوری
مشتری مداری
توسعه مستمر خدمات فروش و پس از فروش
خلق ارزش پایدار
پیشرو در تکنولوژی

برند های ما

DAEWOO BUS

GAC

FOTON

VOLGABUS

تیم ما

برخی از مشتریان سبلان خودرو

ما در برابر جامعه ، حفظ امنیت و ایجاد آرامش همنوعانمان مسئولیم

گسترش و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی و توسعه ظرفیت حمل و نقل عمومی از وظایف شهروندی تولید کنندگان خودرو است. ارائه محصولات محبوب ، جذاب و مدرن در صنعت حمل و نقل عمومی رویکرد شهروندان به استفاده از خودروهای عمومی را تغییر و موجب کاهش چشمگیر خودروهای تک سرنشین در کلان شهرها خواهد شد. تولیدات شرکت سبلان خودرو با داشتن قابلیت های بالا ، تامین ایمنی و راحتی مسافر و طراحی بدنه چشمگیر خودرو راهکار مناسب سبلان خودرو برای کاهش ترافیک است

مسئولیت اجتماعی

ما در برابر جامعه مسئولیم

ما در سبلان خودرو یک خانواده بزرگ را تشکیل داده ایم و نیروی انسانی به منزله قلب سبلان خودرو است. از نظر ما فراهم آوردن محیطی امن، سالم و حرفه ای برای نیروی انسانی بسیار حائز اهمیت است. در چنین شرایطی سرمایه های انسانی سبلان خودرو می توانند مهارت های حرفه ای خود را ارتقا دهند و توسعه فردی داشته باشند. اشتغال نیروی انسانی و افزایش مهارت های پرسنل از یک سو و ایجاد شغل برای رانندگان با وجود تسهیلات مالی از سوی دیگر،موجبات ارتقای سطح زندگی و ایجاد رفاه اجتماعی را فراهم آورده است . سبلان خودرو به عنوان یک خودرو ساز پیشرو نه تنها در استان اردبیل اشتغال زایی کرده ، بلکه موجبات رشد و شکوفایی اقتصادی در این ناحیه را نیز فراهم نموده است.  شرکت در جشنواره های دانش آموزی، دانشجویی، بازدید از کارخانه و... به عنوان حامی جهت ارتقای فرهنگ بهینه سازی سوخت ، هوایی پاک و... از دیگر فعالیتهای شرکت است که در راستای انجام تعهد اجتماعی خود به آن پرداخته است.

ما به داشتن هوایی پاک معتقدیم

سیاست ما در سبلان خودرو بر پایه تولید محصولات دوستدار محیط زیست است. تلاش سبلان خودرو بر آن است تا راهکارهای متنوعی جهت کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت انرژی و منابع زیستی ارائه دهد. این مهم ، در خطوط تولید و محصولات سبلان خودرو نمود بارزی پیدا کرده است ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای سبلان خودرودر سطح به روزترین استانداردهای دنیا ، استفاده از موتور و گیربکس های جدید و به روز ،کمک در به روز رسانی خودروهای حمل و نقل فرسوده در سامانه حمل و نقل کشور، توسعه سیستم حمل ‌و نقل عمومی ، تبدیل سوخت خودروها به "سی ان جی " به جای بنزین از راهکارهایی است که کارشناسان ما برای کاهش آلایندگی ناشی از خودروها ارائه می دهند تا هوایی پاک تر داشته باشیم.

تامین کنندگان